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2022 -
SMOG est une série limitée de 30 collages, réalisée à partir de fragments d’images extraites de pages de magazines. Le papier glacé altéré par le retrait de sa fine pellicule de vernis, révèle une image évanescante ou au contraire jaillissante. Durant ces «années covid», la notion d’image immuable que l’on avait de certaines choses, s’est vu ébranlée, nous soumettant irrémédiablement à devoir les repenser, parfois à tenter de les réédifier.
2022 -
SMOG est une série limitée de 30 collages, réalisée à partir de fragments d’images extraites de pages de magazines. Le papier glacé altéré par le retrait de sa fine pellicule de vernis, révèle une image évanescante ou au contraire jaillissante. Durant ces «années covid», la notion d’image immuable que l’on avait de certaines choses, s’est vu ébranlée, nous soumettant irrémédiablement à devoir les repenser, parfois à tenter de les réédifier.
Singapour Marina Bay is an installation which precisely and chronologically traces all the artworks exhibited at the Palais de Tokyo, in one of its spaces, between January 2006 and December 2011. It correspond to 38 artists interventions. Each support, lined with black spray paint, corresponds to the size of each piece and their location within the room during their exhibition. The materials used to represent each mediums were chosen after a simple protocol; the video-pieces were represented by a projection of white light. Each framed piece were represented by plywood cuts; each painting by a cotton fabric, each bracket stand fors volumes, each black angle stands for posters and drawings, each piece of aluminium tape on the floor stands for the positioning of installations and sculptures within the space.
Singapour Marina Bay / Palais de Tokyo / Paris / 2011